Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Covert Racism in Presidential Campaigns: Exploiting Racial Prejudice by George H. W. Bush in the 1988 Elections
Cajkář, Jakub ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof Přemysl (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá strategii rétoriky, kterou využívala Republikánská strana ve druhé polovině 20. století, přičemž hlavní část práce se sestává z analýzy kampaně George H. W. Bushe v roce 1988. Cílem této práce je zjistit, zdali Bushova kampaň obsahovala rasistické prvky, a zdali tento republikánský kandidát zneužil rasové předsudky bělošských voličů, které cítili vůči Afroameričanům. Výzkum nejdříve stručně nastiňuje historii rasové diskriminace ve Spojených státech amerických a pokrývá prezidentské kampaně republikánských kandidátů, kteří zdokonalili rasově kódovanou rétoriku. Tzn., že používali slova, jejichž význam je na povrchu běžný a nekontroverzní, ale implicitně mají negativní konotace, které si s nimi voliči spojí. Těmito slovy byly např. "zločinnost", "drogy", "právo a pořádek" či tzv. "královny sociálních dávek", pomocí kterých kandidáti lákali bílé voliče, zatímco obětovali hlasy od Afroameričanů. Diplomová práce se následně zabývá prezidentskou kampaní George Bushe v roce 1988 a analyzuje některé televizní reklamy, jejichž cílem bylo oslabit demokratického kandidáta Michaela Dukakise a vykreslit ho jako politika, který neumí zkrotit kriminalitu. K vytvoření tohoto narativu pomohla zejména reklama s názvem "Willie Horton", která zneužila příběh Afroameričana obviněného z...
Americké prezidentské volby 2020 pohledem vybraných českých online médií
PROKEŠOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá mediálním pokrytím amerických prezidentských voleb na vybraných českých zpravodajských webech. Jejím cílem je zjistit, zda a jak se tato média lišila v informování o jedné z nejdůležitějších událostí roku 2020. Teoretická část se zabývá internetovým zpravodajstvím, jeho specifiky a současnými trendy, mediální konstrukcí reality, konceptem nastolování agendy a gatekeepingu, procesem rámcování mediálních obsahů a pojmy jako jsou mediální obraz či politická image. Stručně je také nastíněn systém amerických prezidentských voleb a společenský kontext voleb v roce 2020. Praktická část je tvořena kvantitativní obsahovou analýzou dvou online médií, přičemž zkoumáno je období několika měsíců před samotnou volbou. Analýza se zaměřuje především na to, jakými tématy se vybrané zpravodajské weby zabývaly, jakým způsobem byli kandidáti mediálně prezentováni či jaké bylo celkové vyznění článků ve vztahu k nim.
The Trump Metaphors: Comedy News Portrayal of Donald Trump During the 2016 US Presidential Election
Králová, Petra ; Císař, Ondřej (vedoucí práce) ; Blokker, Paulus Albertus (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá implikacemi metaforického jazyka, který využívaly pořady žánru comedy news k vykreslení Donalda Trumpa jako kandidáta v amerických prezidentských volbách konaných v roce 2016. Autorka nejprve popisuje nejdůležitější momenty prezidentské kampaně Donalda Trumpa, poté představuje žánr comedy news a tři konktétní pořady tohoto žánru (The Daily Show, Last Week Tonight a Real Time), které jsou součástí analytické části diplomové práce. Práce poté navazuje teoretickou a metodologickou kapitolou, ve kterých je představena analýza konceptuálních metafor podle Lakoffa, Johnsona a Yanow. Samotná analýza metafor je provedena na 73 epizodách pořadů žánru comedy news a ukazuje, že napříč všemi třemi pořady bylo z většiny využíváno stejných metafor, které Donalda Trumpa vykreslují jako ne-lidského. S blížícími se volbami byl Donald Trump stále častěji vykreslován jako "přírodní katastrofa," "apokalypsa" nebo "ďábel." Autorka na základě toho předkládá myšlenku, že celkovým nevysloveným záměrem metafor používaných ve zmíněných třech pořadech žánru comedy news bylo odlidštění Donalda Trumpa. V závěru práce jsou potom diskutovány limity analýzy a jsou vznešeny návrhy na další zkoumání implikací metaforického jazyka.
Mediální obraz prezidentské kampaně Baracka Obamy v denících Mladá fronta a Hospodářské noviny
Čermáková, Jana ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce Mediální obraz prezidentské kampaně Baracka Obamy v denících Mladá fronta Dnes a Hospodářské noviny zkoumá prezentování afroamerického politika v období primárních a všeobecných amerických prezidentských voleb. Jedná se o vrchol a závěr primárních voleb a začátek voleb všeobecných v roce 2008. Články a zprávy, které vyšly ve zvoleném období a věnovaly se dané tematice obšírněji, byly následně podrobeny metodě kvalitativní analýzy. Práce si klade za cíl nastínit právě takový mediální obraz Baracka Obamy, jaký oba deníky předkládaly, přičemž se zaměřuje na to, zda bylo na demokratického kandidáta nahlíženo především jako na Afroameričana. Důležitým zdrojem pro výzkum tak byly mediální teorie, které se zabývají způsobem, jakým média zobrazují etnické a národnostní minority. Předmětem následného zkoumání bylo stereotypní zobrazování dané skupiny a v případě Baracka Obamy popisování na základě rasového stereotypu. V závěru je nastíněn výsledný mediální obraz demokratického kandidáta a konkrétně je zde upozorněno na pochybení, kterých se média v popisu Baracka Obamy dopustila. Klíčová slova Barack Obama, americké prezidentské volby, volební kampaň, média, černoch, Afroameričan, stereotyp

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.